Ideede leidmine ja arendamine
Töötuba
Tule kooliaasta lõpu puhul imekaunisse Võrumaa puhkekeskusesse ja õpi samal ajal ka järgmisel õppeaastal vägagi kasutatavaid meetodeid!
Teose loomine algab alati ideest. Kui teose valmistamiseks vajalikke oskusi üldiselt õpetatakse, siis ideeloome ja arendus jäävad õppeprotsessis enamasti tagaplaanile. Tavaliselt on ideed vaja mingiks ajaks (10. minuti jooksul alates tunni algusest; kahe nädala pärast või nädal enne isikunäituse väljapanekut). Ja kui idee selle aja jooksul ei tule, on mure suur. Ka kunstitunnis palutakse õpilastel tihti tulla lagedale ideega. Kuid kõik, mida õpetaja nõuab, seda peab ta ka õpetama. Oluline on ka see, et idee on nüüdiskunstis väga tähtsal kohal.
Ka uues RÕK versioonis on ideeloome õpitulemustes olulisel kohal. Nii, et tule valmista ennast varakult ette!
Paljud ei tea, et on olemas käepärased meetodid, mida kasutades tuleb idee alati. Katsetame läbi terve idee leidmise ja arendamise protsessi. Ideearenduse protsessis on mitmeid faase, kus saab rakendada väga erinevaid meetodeid. Koolituselt lahkudki tõhusa meetodipagasiga, olles neist ise mitmeid läbi proovinud. Ühtlasi võtad kaasa ka kunstiteose või näituse idee, mida soovid võibolla suvel teostamagi hakata.
PS! Kui käisid KUHI konverentsil lühikeses töötoas, tea, et see koolitus on palju põhjalikum ja annab juurde palju kasulikke tööriistu.
Sihtgrupp: üldhariduskoolide (II-gümn), huviringide ja täiskasvanukoolituse kunstiõpetajad.
Aeg ja koht: 17.06.2019. Võrumaal Piusa Ürgoru Puhkekeskuses. Kell 10.00-17.00. Registreerumisel saad pakkuda või hankida küüti.
Koolituse osalustasu: 60 Eurot
Osalustasus sisalduvad kohvipausid. Kaasa saab slaidid ja metoodilise materjali.
Registreerumine: http://loovalt.ee/aok/registreerumine-1
PS! Kui soovid osaleda kahel koolituspäeval 17. ja 18.06 saad ise broneerida ööbimise suurepärases Piusa Ürgoru Puhkekeskuses.
Lisainfo ja küsimused: kristi@tulevikukool.edu.ee
Kristi Laanemäe on Tallinna Ülikooli kunstihariduse didaktika lektor ja Loova tuleviku erakooli asutaja. Ta on mitmete õpikute autor ja kogemustega koolitaja. Kristi on tegev ka Riikliku õppekava arendusprotsessis.