Koolitus "Joonistuse avastmine" klassiõpetajatele ja kunstiõpetajatele 19. aug

Kristi Laanemäe  

Joonistuse avastamine. 12.09. ja 13.09. Võrumaal

Kunsti, visuaalkultuuri ja pedagoogika areng toovad uusi tuuli ka kunsti õpetamisse. Joonistamine, mis on laste jaoks loomulik ja väga oluline tegevus on samuti muutumises.  

Mis on joonistamine tänapäeval? Mis on joonistusoskus ja kas see võib olla igal ühel? Kas ja kuidas peaks joonistamist õpetama? Kuidas saada üle/aidata last üle joonistamistõrkest? Millised võivad olla joonistamise stiimulid? Milline peab olema lapse joonistatud pilt? Kas tähtsam on protsess või tulemus? Kas üle ääre tohib värvida? Kuidas tagasisidestada lapsi joonistamisel? Kes otsustab, kas pilt on valmis?

Nendele ja paljudele teistele küsimustele saab vastuse MTÜ Loovalt tulevikku praktilisel koolitusel "Joonistamise avastamine".

Koolitusele on oodatud kõik õpetajad, kes õpetavad lastele kunsti algkoolis. Eraldi koolitus on klassiõpetajatele ja kunstiõpetajatele, kes õpetavad vanemates kooliastmetes. Joonistamisoskused ei ole vajalikud. Eriti oodatud just oledki siis, kui arvad, et ei oska joonistada.

Koolituse läbiviijateks on:

Kristi Laanemäe- TLÜ Kunstihariduse osakonna didaktika lektor ja MTÜ Loovalt tulevikku koolitaja. Õppinud maalikunsti, kunstipedagoogikat ja uusmeediat. Kristi poolt on koolitusel sissejuhatav osa ning kirjalik materjal koju kaasa võtmiseks.

Margot Kask- TLÜ Kunstihariduse osakonna kunstikompositisiooni dotsent, loomingulise joonistamise lektor, kunstnik, kunstiõpetaja.

Margot ühendab joonistamise teooria ja praktika arengupsühholoogiaga; viib läbi praktilisi ülesandeid ja näitab põnevaid pilte. Algklasside õpetajate koolitus keskendub rohkem mängulisele mitmekesisele tegevusele, mis aitab joonistamise piire laiendada. Vanematele kooliastmetele mõeldud koolitus kasutab samuti joonistamise laiendamise printsiipi, kuid lisab sellele kontseptuaalsuse ja kompositisiooni/pildi "lugemise"  

Marilyn Jeeser- kunstnik, TLÜ kunstiõpetaja eriala magistrant. Marilyn teeb erinevaid vabastavaid joonistusharjutusi ja koosjoonistamise ülesande. Vanemale kooliastmele mõeldud koolituspäeval põimib Marilyn vabastavad joonistusharjutused kontseptuaalse mõtlemise ja teadliku loovuse arendamisega.

Pille Õnnepalu- 20 a staažiga kunstiõpetaja, luuletaja.

Pille näitab, kuidas luua loomingulist poeetilist õhkkonda, milles lapsed alati avanevad. Praktiline joonistusülesanne kulgeb loo jutustamise ja loomisega põimitult. Pille võtab ka viimase ülesandega kokku kõik, mida päeva jooksul tehti.

Põhikooli ja gümnaasiumiastmes keskendub Pille kirjanduse ja joonistamise seostele. Täpsemalt lühikese joonistuse, haiku ja rahvaluule seosed joonistamisega.

Koolitus toimub Piusa Ürgoru Puhkekompleksis Võrumaal 12.08 (algklassid)  ja 13. septembril (III kooliaste ja gümnaasium) kell 9.45-17.30. Enamus materjale on meie poolt. Vaja oleks kaasa võtta veidi värvilisi pliiatseid ja harilik pliiats.

Koolituse maksumus on 60 Eurot. Paberid ja joonistusvahendid on hinna sees. Hinna sees on ka kaks kohvipausi ja lõunasöök.

Grupi suurus on u. 15 inimest.

Registreeruda saab siin: http://loovalt.ee/kursusele-registreerumine

Kui on küsimusi: kristi@oivik.ee


Koolituse sisu ülevaade:

Ülesandeks on otsida koos vastuseid küsimustele, millist joonistamist on vaja algkoolis ja kuidas ühendada oodatavat korralikkust ja koordinatsiooni, täpset mõtte ja keha juhtimist, loovusega.

Eesmärgiks on klassiõpetajale katsetavate joonistamise praktikate tutvustamine teoreetiliste ja praktiliste kogemuste abil. Katsetame lähenemisi, mis on kunstipraktikas ja -hariduses kasutusel alates modernismist ehk nüüd juba üle saja aasta. Ja paari niisugust, mida Austraalia põlisrahvad on kasutanud juba teadmata kaua. Tulemuseks võiks olla laienenud "joonistuslik" silmaring ja vabaduse tunnetamine joonistamisel.

Selleks vaatame näiteid ja arutame eristavalt läbi abstraktse, konstrueeriva ning optilisest realismist lähtuva joonistamise. Joonistamise teooria poolelt käsitleme piir-, abi-, telg-, põhi- (pea-) ja faktuurijooni. Võrdleme joonistamist kirjutamisega. Võrdleme joont ja pinda. Uurime joonistust tegevuse jäljena. Arutleme märkide kujutise- ja tähenduslike osade seoste üle. Puudutame ka valgust ja varju ning nende suhet vormiga. Proovime käivitajana erinevaid stiimuleid- muusikat, narratiivi, poeesiat, sõna, tunnet, liikumist, koostööd. Proovime luua loovat poeetilist õhkkonda. Katsetame palju erinevaid joonistusviise ja -vahendeid. Joonistustsüklite lõpus räägime valminud piltidest.

Oled soojalt oodatud!

Kommentaarid: 0

Email again:

Lisa kommentaar

Nimi: E-mail:    
Kommenteeri:

Kui soovid infot koolituste, õppematerjalide jne kohta, pane end kirja.
* Kohustuslik väli

Meid toetavad: